vineri, 5 februarie 2010


Stop Mita Spirituală!



De curand am fost intr-o biserica crestina din Oradea unde s-a pus o intrebare ce m-a pus pe ganduri...''Ati auzit de mita spirituala?''...la care majoritatea din cei prezenti acolo am ridicat mirati din umeri...noi in general stiind ca atunci cand spui ''mita'' te referi la faptul ca ai dat bani pentru a beneficia de un act medical sau pentru a primii un loc de munca sau pentru a castiga un proces sau pentru a nu primii o amenda in urma unei infractiuni rutiere...sau desi pare ironic s-a ajuns sa dam mita doar ca sa ne lase portarul sa intram in spital...lasand in urma propria perceptie legata de mita predicatorul ne-a raspuns:''Da, mita spirituala!Pastorii si preotii iau mita!!''...oau...am ramas toti cuprinsi de uimire!Nu cred ca vreuna din persoanele prezente la predica se astepta la un astfel de raspuns...plin de adevar...taios...Predicatorul a asteptat o clipa ca cei prezenti sa termine de ''susotit'' apoi a raspuns : '' As vrea sa va explic ce inseamna mita pisrituala!''...dupa care acesta ne-a expus intr-un mod extrem de simplu:''Mita spirituala este atunci cand un Pastor,preot vede cum un credincios din comunitatea(biserica) sa traieste in pacat sau conduce afacerii ilegale(nu se supune legilor statului) si totusi il ingaduie neatragandu-i atentia.In urma acestui fapt enoriasul vazand ca este ingaduit in nelegiuirea lui il ''perie'' pe pastor,preot...si asta insemna mita spiriituala:''tu ma ingadui iar eu te perii''...tare...NU?...un exercitiu atat de banal la care nu m-am gandit pana acum...Sincer...am plecat luminat din mijlocul adunarii respective...Fusese o seara plina de Dumnezeu!
Concluzia ar fii...DA!EXISTA MITA SPIRITUALA!!!...din ce categorie fac/faci parte?dau/dai sau primesc/primesti?...Domnul Dumnezeu sa aduca cainta si pocainta agresiva in viata noastra!

P.S.:gandul mi-e adesea tulburat de intrebarea:''sunt plin de pacat si totusi traiesc confortabil in biserica?''...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu